Hent anmodningsskema
Gem anmodningsskemaet på din egen computer.
Udfyldelse af anmodningsskema
Når handlekommunen eller en af afdelingsledelserne i Psykiatrien Region Sjælland ønsker at sende en anmodning om visitation til Visitationsforum for de særlige pladser, skal det fremgår, hvorfor handlekommunen eller afdelingsledelsen vurderer, at borgeren opfylder kriterierne for visitation til de særlige pladser.
Handlekommunen eller afdelingsledelsen skal vedlægge de nødvendige bilag til belysning af de enkelte visitationskriterier til brug for visitationsforummets vurdering af anmodningen.
Eksempler på bilag som handlekommunen og regionsrådet vedlægger fra:
Psykiatrien
- Indskrivningspapirer
- Udskrivningsrapport/Udskrivningsresumé
- Epikrise
- Seneste behandlingsplan
- Skadesnotat
- Statusnotat
- Aktuel medicinstatus
- Risikovurdering
Kommunen
- Udredning og faglig vurdering (VUM)
- Funktionsbeskrivelse
- § 141 Handleplan
- Statusrapport fra botilbud
Kriminalforsorgen
- Behandlingsdom
- Mentalerklæring
Anmodning med bilag sendes til sekretariatet for Visitationsforum for de særlige pladser i den region, hvor borgeren er tilmeldt folkeregisteret.
Send det udfyldte anmodningsskema og tilhørende bilag på sikkermail til:
psy-saerligepladser@regionsjaelland.dk